vrijdag 29 juli 2011

De geneugten van een pluktuin

Wel, als er 1 voordeel is aan deze natte zomer, dan is het dat alles zeer mooi groen staat.  Bijgevolg ligt Tom's Open Veld  (www.openveld.be) er erg lekker bij, en is het een genot ernaartoe te fietsen, te kuieren, te oogsten, vaak is het l'ambarras du choix: zal het spinazie worden vanavond, of broccoli, erwtjes of courgette....


En bij het kiezen van al dat lekkers, vond ik naast het patattenveld, jawel, zowaar: klaprozen, en ik had het zelf zo mooi niet kunnen bedenken: rode, roze, witte, rood met een wit randje...  Vanaf die dag trek ik er altijd gewapend met - naast de fiets, deoogstmand, een mes en plastic zakjes- een fototoestel naartoe.  Toegegeven, een ietwat gesofisticeerd model zou het 10x beter doen, maar wat ben ik blij met die bloemen, mijn inspiratiebron, en altijd de zomer in huis ;-)






1 opmerking:

  1. Zo'n pluktuin in de buurt .. moet heerlijk zijn. Als ik ga fietsen, zijn dit de bloemen die mij altijd blij maken: klaprozen en koornbloemen. Misschien is het nostalgie ... toen we kind waren konden we daar veldboeketjes van plukken...
    By the way: een aantal dagen gelden wandelde ik langs Het Coormetershuys .. je 'klaparozen' lagen in de etalage!

    BeantwoordenVerwijderen