donderdag 11 augustus 2011

heksendag

Heerlijk weer om buiten bezig te zijn.  En dat viel nu eens goed mee vandaag, ik wou al lang de aspergeschillen die ik al een tijd in de diepvries bewaar, "uitvezelen", of hoe moet ik dat nu zeggen: ontdoen van het vlees, zodat alleen de glanzende vezeltjes overblijven.  En dat gaat vrij simpel, al is het een echt heksenbrouwsel.
Men neme een ketel en een vuurtje, liefst buiten, het goedje is niet zo gezond om in te ademen.
De aspergeschillen samen met een heel flinke scheut WC-ontstopper, jawel!  Het goedje laten koken, en dat ziet er dan zo uit:





Goed lang laten koken, af en toe wat roeren en kijken hoever het staan, en ondertussen in de zon de krant lezen...
En niet vergeten met  het volgende attribuut mond en neus te bedekken, de kwalijke dampen weet je.




En dan komt de buurman in de tuin, en schrikt zich een hoedje, haha.
Wat wil je ... heksen, moderne dan, een 3M-heks.
Enfin, die krant is al lang uit, en het goedje staat al een uur te pruttelen, laten afkoelen, spoelen en het klitten wat uit elkaar trekken.
En dit krijg je dan:


Het is dan in volume heel wat geslonken, nu ligt het te drogen, al heb ik al een deeltje verder ontrafeld, en verwerkt in mijn papierpasta, klaar om "asparago"-kraaltjes te maken.
Wordt vervolgd, maar het duurt nog even, eerst la douce France.

1 opmerking: