dinsdag 18 oktober 2011

Les dentelles

Er was eens ... een verliefde dame in Limburg die wou trouwen, en dan liefst in het rood, en heel graag had ze een rood juweel, en toen viel haar oog op ... mijn juweeltjes.  En ze wou iets bijpassend bij  haar kleed, niet zo maar een kleed, een vurig rood feestelijk bruidskleed.  Maar ze wist niet zo goed wat te kiezen: grote klaprozen, ofwel een fijne ketting met hangertjes.
Ik maakte dan maar 2 juwelen, zo kon ze kiezen.  De klaprozen, dat was duidelijk, de ketting, daar wou ik toch iets anders mee doen.  Een bruid en kant, goede combinatie.  Dus experimenteerde ik met stukjes kant, en uiteindelijk maakte ik afdrukjes met kant op mijn kraaltjes.  En een nieuwe lijn was geboren: Les Dentelles.












En hier het eerste exemplaar, het trouwjuweel van de verliefde dame, het juweel dat het niet haalde:
 Want ze koos voor klaprozen, en hier is ze dan:

Een stralende bruid, op een stralende zonnige zaterdag, het geluk kon niet op ;-)

1 opmerking:

  1. Amie vertelde me van die bruidsbestelling. Leuk dat ik het resultaat nu zie. Vurig en mooi. Geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen