dinsdag 18 oktober 2011

Vervolg op Les Ocres

Een nieuwe lijn is geboren, Les Ocres zijn een reeks juwelen getint op de okerkleuren van de Luberon, met natuurlijke aardepigmenten.  Het heeft zijn tijd geduurd, en ik was er graag sneller mee voor de pinnen gekomen, maar tussen werk, moeder, dochters en husband, tussen ziek zijn en met vakantie gaan ;-) is het zoeken naar tijd om te creëren.
Hieronder een aantal oorbellen, de meesten worden vervaardigd met findings uit oud-goud anti-allergisch materiaal, de zilveren findings maak ik zelf.
De onderste oorbellen hebben een paarse Indische glaskraal, en dat paartje is wat een twijfelgeval, want het maakt wel deel uit van Les Ocres, maar is eigenlijk ook deel van een andere nieuwe lijn: les Dentelles.  Die kraaltjes krijgen een kantafdruk.  Later meer van die reeks.






En dan zijn er de halssnoeren en de broches van Les Ocres:










Die pigmenten zijn echt een ontdekking voor mij, heel fijn om mee aan de slag te gaan, ook pigmenten mengen, en zo subtiele schakeringen ontdekken.  En een toeval komt nooit alleen, want nog nooit zag ik zoveel okertinten in het modebeeld, en kijk hoe kleurrijk de herfst ingaat :-)))

Oh ja, die keien waarop de oorbellen liggen: die heb ik op het strand van Cassis uitgezocht, ze hadden ook iets oker-achtigs, en zooo ver ligt Cassis nu ook niet van de Luberon :-)))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten